مصاحبه آرشیو خبر ها
برناردسكی: متدولوژی ساری با الگری متفاوت است!

برناردسكی: متدولوژی ساری با الگری متفاوت است!

 

فدریكو برناردسكی وینگر 25 ساله یوونتوس در خلال تور آسیایی این باشگاه، در گفتگو با خبرنگار اعزامی Gazzetta به سنگاپور و چین، با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد مائوریتسیو ساری، از نقش تاكتیكی‌اش در ساریسیمو و هدف‌گذاری‌اش برای فصل پیش‌رو گفته است.

 

دلم می‌خواهد روزی كه از فوتبال بازنشسته شدم، دستاوردهای بزرگی را كسب كرده باشم. در حال حاضر سعی می‌كنم قدم به قدم به سمت اهداف پیش بروم و برای تحقق آنها عجول نباشم. از اینكه زیر نظر بهترین مربیان فوتبال دنیا كار كرده‌ام بسیار خوشحالم و از اینكه می‌بینم مربیان تأثیرگذار و بی‌نظیر فوتبال دنیا در فوتبال ایتالیا حضور دارند احساس فوق‌العاده‌ خوشایندی دارم.
نبرد برای قهرمانی در رقابت‌های داخلی واروپایی یك چالش هیجان‌انگیز است. برای ایستادن در صدر جدول و رسیدن به قهرمانی تنها نقشه‌راه، توجه به كوچك‌ترین جزئیات و تلاش برای ترمیم نقاط ضعف و ساختن تیمی قدرتمند تر از سال گذشته است. 
اینتر، ناپولی، رم، میلان و حتی آتالانتا قوی‌تر شده‌اند اما اگر قرار باشد اصلی‌ترین رقبایمان در فصل جدید را پیش‌بینی كنم؛ بی‌شك باید از ناپولی و اینتر ناتزیوناله نام ببرم.
من و فدريكو (كيه‌زا) در تيم ملي با هم همبازي بوده‌ايم اما اين دليلي براي مشورت دادن به او براي پيوستنش به يووه نيست؛ او خودش و به تنهايي براي آينده حرفه‌اش تصميم مي‌گيرد.
رونالدو در تمام دوران بازي‌اش گلزني كرده است. او اين روند ار نخستين فصل حضورش در يووه نيز ادامه داد. با آمدن ساري و بيشتر شدن انسجام تيمي او بار ديگر با بهترين كيفيت به سريال گلزني‌هايش ادادمه خواهد داد. سبك ساري باب مهاجماني همچون رونالدو است.
اغلب به عنوان وینگر هجومی در سمت راست زمین بازی می‌كنم اما اگر روزی مربی تیم تصمیمی دیگر بگیرد و صلاح بداند پستم را تغییر بدهم، گوش به فرمان او خواهم بود. در سیستم 3‐3‐4 مثل همیشه در سمت راست هستم اما در سیستم2‐1‐3‐4 وظیفه و پستی متفاوت بر‌ عهده‌ام خواهم بود.
در فصل گذشته، بارها به عنوان هافبك در یووه بازی كردم اما طبیعتاً برای پیشرفت بهتر است با تمركز بیشتری در پست تخصصی‌ام حضور پیوسته داشته باشم. با این حال معمولاً در جریان برخی از دیدارها، گاهی نقش من بنا به شرایط بازی در زمین تغییر می‌كند.
در تمرینات چند هفته اخیر زیاد با توپ كار می‌كنیم و بازی با توپ اهمیت محوری پیدا كرده است. شیوه تاكتیكی ساری هویت مستقل و خاص خود را دارد؛ ‌ او متدولوژی متفاوتی نسبت به الگری دارد و باید بگویم من و سایر بازیكنان به خوبی توانسته‌ایم با تفكرات تاكتیكی او ارتباط برقرار كنیم.
فكر می‌كنم نیازی به زیاد صحبت كردن در مورد ساری و توانمندی‌هایش نباشد. نتیجه كار و رفتار حرفه‌ای افراد به خوبی عیار آنها را نشان می‌دهد؛ همه بازیكنان از اینكه او را روی نیمكت یوونتوس می‌بینند، خوشحال هستند.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: